Συχνές Ερωτήσεις

Ερώτηση: Υπάρχει περιορισμός στην ηλικία των μαθητών της "Σχολής Αφήγησης";
Απάντηση: Όχι. Μπορεί να παρακολουθήσει τα μαθήματα κάθε ενήλικας, ανεξαρτήτου ηλικίας. Άλλωστε η "Σχολή" δεν αποσκοπεί (ή δεν αποσκοπεί μόνο) στην επαγγελματική πορεία κάποιου ως αφηγητή. Οποιοσδήποτε, άσχετα από την ηλικία του, μπορεί να ωφεληθεί από την εμπειρία της "Σχολής" σε προσωπικό ή και ψυχολογικό επίπεδο, να εμπλουτίσει με αυτή την καθημερινή του ζωή ή να την εφαρμόσει για καλύτερα αποτελέσματα στην υπάρχουσα δουλειά του, αλλά και να αποφασίσει να ασχοληθεί με αυτή επαγγελματικά (αποκλειστικά ή παράλληλα με άλλες επαγγελματικές δραστηριότητες). Εξάλλου εξίσου καλός αφηγητής μπορεί να είναι ένας παππούς και ένας έφηβος. Οπότε η αφήγηση δεν κάνει διακρίσεις!

Ερώτηση: Ποια διαφορά έχει η διετής φοίτηση στη σχολή από ένα σεμινάριο αφήγησης;
Απάντηση: Στη "Σχολή" η τέχνη της αφήγησης διδάσκεται ειδομένη από ανθρώπους, που ασχολούνται με διαφορετικά αντικείμενα (Αφήγηση, Αγωγή του Λόγου, Λαογραφία, Κοινωνική ανθρωπολογία, θέατρο, μουσική, κίνηση κλπ) και συνάμα αγαπούν την αφήγηση και είναι και οι ίδιοι αφηγητές. Δεν προσφέρεται λοιπόν καμιά συνταγή επιτυχούς τρόπου αφήγησης αλλά κάθε μαθητής διεισδύει σε αυτόν τον κόσμο και καλλιεργεί τις ικανότητές του, αναπτύσσει τεχνικές, δοκιμάζει διάφορα εργαλεία και δομεί τη δική του στάση έκφρασης...και τελικά διαπιστώνει ότι ο χρόνος της μαθητείας πάλι λίγος είναι....

Ερώτηση: Αν δε θέλω να ασχοληθώ επαγγελματικά με την αφήγηση, μπορώ να παρακολουθήσω τη "Σχολή";
Απάντηση: Ασφαλώς. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της "Σχολής Αφηγηματικής Τέχνης" έχει διαμορφωθεί ανεξάρτητα του τρόπου μελλοντικής διαχείρισης των γνώσεων και τεχνικών που ο μαθητής αποκομίζει στην περίοδο μαθητείας του στη "Σχολή". Με άλλα λόγια, η "Σχολή Αφηγηματικής Τέχνης" απευθύνεται σε όσους αγαπούν να αφηγούνται και να τους αφηγούνται.

Ερώτηση: Ασχολούμαι με τους μύθους και τα παραμύθια σε φιλολογικό και ερευνητικό επίπεδο. Τι θα μπορούσε να μου προσφέρει μία "Σχολή Αφήγησης";
Απάντηση: Ακριβώς την άλλη όψη του νομίσματος: την πρακτική και καλλιτεχνική εμπλοκή με το αντικείμενο της έρευνάς σας. Άλλωστε είναι συχνό φαινόμενο αρκετοί θεωρητικοί μελετητές μύθων και παραμυθιών να εγκλωβίζονται σε έναν ορθολογικό σχολαστικισμό ή να προσκολλώνται στο γραπτό λόγο και να μην μπορούν να απολαύσουν την πιο ξένοιαστη και αυθόρμητη πλευρά της προφορικότητας, με την οποία άλλωστε είναι συνδεδεμένη η μεγαλύτερη χρονική περίοδος της δημιουργίας τους.

Ερώτηση: Είμαι εκπαιδευτικός τι μπορεί να μου προσφέρει η "Σχολή Αφήγησης";
Απάντηση: Η αφήγηση είναι ένα πολύτιμο, διαχρονικής χρήσης εργαλείο. Αφενός, μπορεί να χρησιμοποιηθεί καθαυτό για την προφορική μετάδοση παραμυθιών, μύθων και ιστοριών από δασκάλους και νηπιαγωγούς. Αφετέρου, μπορεί να βελτιώσει τη μετάδοση ποικίλων διδακτικών αντικειμένων όπως η ιστορία, η γεωγραφία, η λογοτεχνία, αλλά και θετικής κατεύθυνσης μαθήματα, όπως η βιολογία και τα μαθηματικά, σε ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον επίπεδο επεξεργασίας. Και αυτό διότι μέσω τεχνικών της αφήγησης μπορούν να ενεργοποιηθούν εντονότερα εικόνες και συνειρμοί στο νου του μαθητή αλλά, το κυριότερο, να κινητοποιηθούν εσωτερικά ενδιαφέροντα μέσα από την αμεσότητα και την ευφυΐα του προφορικού λόγου.

Ερώτηση: Το επάγγελμά μου δεν έχει καμία σχέση με το λόγο ή την αφήγηση. Ποια θα είναι τα οφέλη από την εξοικείωση με την τεχνική της αφήγησης;
Απάντηση: Το πρόγραμμα της “Σχολής Αφηγηματικής Τέχνης” περιλαμβάνει μεταξύ άλλων μαθήματα μέσα από τα οποία επιτυγχάνεται η ορθή χρήση του λόγου, η καλλιέργεια της προσωπικής έκφρασης και η αυτοβελτίωση.

Ερώτηση: Δεν νομίζω ότι έχω ταλέντο στην αφήγηση είναι ανασταλτικό κριτήριο για την επιλογή μου; Ποια είναι τα κριτήρια επιλογής των μελών της "Σχολής";
Απάντηση: Το ταλέντο είναι κάτι που αποκαλύπτεται και καλλιεργείται μέσα από πολύ δουλειά και δεν είναι ανιχνεύσιμο μέσα από οποιαδήποτε διαδικασία επιλογής για το λόγω αυτό τα μέλη της σχολής δεν επιλέγονται με εξετάσεις αλλά μετά από συνέντευξη που στόχο έχει την γνωριμία με τους ενδιαφερόμενους και την συγκρότηση μίας δυναμικής και δημιουργικής ομάδας.