Δάσκαλοι

Οι δάσκαλοι της «Σχολής Αφηγηματικής Τέχνης»  
για την χρονική περίοδο 2016 - 2017

Ελένη Αχιλλέως (Τέχνη του Λόγου - Αφηγηματική Τέχνη)
Μαρία Βλαχάκη (Κοινωνιολογία λαϊκού πολιτισμού - κοινωνικές αποτυπώσεις στα λαϊκά παραμύθια. Διαφορετικότητα, κοινωνικά στερεότυπα, ζητήματα παιδαγωγικής)
Μαρία Βραχιονίδου (Ερμηνευτική προσέγγιση αφηγηματικού υλικού. Οι συμβολισμοί του αφηγηματικού λόγου) 
Σαβίνα Γιαννάτου  (Φωνητικοί αυτοσχεδιασμοί)
Εύη Γεροκώστα (Αφήγηση και λογοτεχνία)
Στέλλα Βοσκαρίδου Οικονόμου (Αφήγηση και μουσική)
Γιώργος Ευγενικός (Μνημονική - Αφηγηματική Τέχνη)
Ανθή Θάνου (Τέχνη του Λόγου - Αφηγηματική Τέχνη)
Στέλλα Κασσιμάτη (Τέχνη του Λόγου - Αφηγηματική Τέχνη)
Μάιρα Μηλολιδάκη (Αγωγή του λόγου)
Μαρία Νικολαΐδου (Η χρήση του λόγου σε διαφορετικά επικοινωνιακά πλαίσια)
Βαλεντίνα Παπαδημητράκη  (Τεχνικές ανάγνωσης και κατανόησης κειμένου - σκηνική παρουσία)
Παναγιώτης Παπαϊωάννου (Η αφήγηση ως θεραπευτικό μέσο - Άτομα με ειδικές ανάγκες)
Ασπα Παπαδοπούλου  (Η χρήση της αφήγησης ως εκπαιδευτικό εργαλείο)
Τσιάκκα Σκεύη (Η αφηγηματικότητα στον Όμηρο)
Γιάννα Φιλιπποπούλου  (Ρυθμός, κίνηση, έκφραση)
Kristin Groven Holmboe (Αγωγή λόγου - ορθοφωνία )
Amir Mirzai (Πέρσικη προφορική παράδοση-Αφηγηματική Τέχνη )
Peter Chan  (Ινδική προφορική παράδοση-Αφηγηματική Τέχνη )





Ακολουθούν τα βιογραφικά


Ελένη Αχιλλέως (Τέχνη του Λόγου - Αφηγηματική Τέχνη)
H Eλένη Αχιλλέως είναι επαγγελματίας αφηγήτρια τόσο στην ελληνική όσο και στην αγγλική γλώσσα. Δουλεύει με ενήλικους και παιδιά σε κοινότητες, καλλιτεχνικά κέντρα, σχολεία, νοσοκομεία, γκαλερί, στο περιβάλλον αλλά και σε κοινωνικές εκδηλώσεις.
Eκπαιδεύτηκε ως αφηγήτρια στο "International School of Storytelling at Emerson College". Εκεί ολοκλήρωσε το βασικό 5μηνο κύκλο σπουδών και στη συνέχεια ξεκίνησε αμέσως να δουλεύει ως αφηγήτρια σε σχολεία της Αγγλίας ενώ παράλληλα άρχισε να συνεργάζεται ή να μαθητέυει κοντά σε πολλούς άλλους αφηγητές, λαμβάνοντας μέρος σε ευρωπαικά φεστιβάλ. Το Μάη-Ιούνη του 2011 επέστρεψε στο EmersonCollege για 5 εβδομάδες, ως εκπαιδευόμενη στο “Biographical Storytelling”.
Έχει εκπαιδευτεί και δουλέψει πλάι σε ειδικό στο Λονδίνο πάνω στα ζητήματα συμπεριφοράς. Ως δασκάλα παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, χρησιμοποιεί ποικίλες εναλλακτικές μεθόδους έμμεσης θεραπείας, μέσω των παραμυθιών και του παιχνιδιού. Με αυτό τον τρόπο προσπαθεί να χτίσει γέφυρες επικοινωνίας και να βοηθήσει παιδιά και γονείς ανεξαρτήτως μορφωτικού ή κοινωνικού επιπέδου. Είναι επίσης καθηγήτρια αγγλικών, ΝLP Practioner (Neuro Linguistic Practitioner) και εκπαιδεύει δασκάλους και καθηγητές στην τέχνη του παραμυθιού στην Αγγλία και Ελλάδα.
Το 2005 πρωτοδημιούργησε και ξεκίνησε το “Women’s Journeys”, ένα σεμινάριο μόνο για γυναίκες που καθώς συνεχίζεται έως και σήμερα, μετασχηματίζεται διαρκώς.

Στέλλα Βοσκαρίδου Οικονόμου (Αφήγηση και μουσική)
Γεννήθηκε και ζει στη Λεμεσό. Σπούδασε Μουσικολογία στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημιού Αθηνών, καθώς και στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών από όπου πήρε τα πτυχία Αρμονίας, Αντίστιξης και Φούγκας και το Δίπλωμα Πιάνου. Συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στη μουσική θεάτρου στο Πανεπιστήμιο του Νιουκαστλ στο Ηνωμένο Βασίλειο, και το 2009 ολοκλήρωσε τη διδακτορική της διατριβή στο ίδιο Πανεπιστήμιο, με θέμα: Διονυσιακές επιρροές στην οθόνη: Μια κριτική ανάλυση της μουσικής σε ταινίες που βασίζονται πάνω σε αρχαίες τραγωδίες. Εργάζεται ως μουσικός (έρευνα, διδασκαλία, σύνθεση) και έχει διδάξει μαθήματα που αφορούν τη μουσική σε διάφορα εκπαιδευτικά ιδρύματα συμπεριλαμβανομένων και τμημάτων του Αριστοτελείου Πενεπιστημίου, καθώς και του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν, ανάμεσα σ’ άλλα, τη σχέση της μουσικής με τη γλώσσα, τις σχέσεις μεταξύ μουσικής και αφήγησης, την έννοια της μουσικότητας και την αναπαράσταση του μύθου μέσα στη μουσική. Εκτός από τη δημοσίευση άρθρων πάνω στα θέματα αυτά, το 2013 δημοσίευσε το πρώτο της λογοτεχνικό έργο - την ποιητική συλλογή Αναγέλαστα - στην οποία με πειραματική διάθεση επιχειρεί να διερευνήσει την προοπτική συνδυασμού της κυπριακής διαλέκτου με μοντέρνους τρόπους γραφής.

Σαβίνα Γιαννάτου  (Φωνητικοί αυτοσχεδιασμοί)
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Αποφοίτησε από το τμήμα του Performance and Communication Skills του Guildhall School of Music and Drama του Λονδίνου με υποτροφία του Μουσιγέτη. Γεννήθηκε στην Αθήνα. Μελέτησε τραγούδι με τη Γωγώ Γεωργιλοπούλου και αργότερα με το Σπύρο Σακκά στο Εργαστήρι Φωνητικής Τέχνης. Η επαγγελματική της σταδιοδρομία ξεκίνησε το 1979 με την εκπομπή του Γ’ Προγράμματος της ΕΡΤ “Εδώ Λιλιπούπολη”. Από τότε, έχει συνεργαστεί με αρκετούς Έλληνες συνθέτες (Πλάτωνος, Γρηγορίου, Μαραγκόπουλος, Κατσούλης, Μαμαγκάκης, Κυπουργός) και η δισκογραφία της περιλαμβάνει πάνω από είκοσι δίσκους (προσωπικοί και συμμετοχές). Για περισσότερα από δέκα χρόνια υπήρξε μέλος του Εργαστηρίου Παλιάς Μουσικής, με το οποίο έχει ερμηνεύσει έργα μεσαιωνικά, αναγεννησιακά και μπαρόκ σε ηχογραφήσεις για το ραδιόφωνο, την τηλεόραση αλλά και σε φεστιβάλ και εργαστήρια ηλεκτρονικής και αυτοσχεδιαζόμενης μουσικής ως ερμηνεύτρια και συνθέτης. Έχει συνθέσει μουσική για ντοκιμαντέρ, video-art και θέατρο.Ασχολείται τα τελευταία δέκα χρόνια με τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό, σε συνεργασία με μουσικούς από τον χώρο της jazz. Τα τελευταία χρόνια συνεργάζεται με το γκρουπ Primavera en Salonico με τους οποίους έχει εκδώσει τους δίσκους “Ανοιξη στη Σαλονίκη”, “Τραγούδια της Μεσογείου”, “Παναγιές του κόσμου” και “Terra Nostra”. Με τους Primavera en Salonico έχει δώσει πολυάριθμες συναυλίες στην Ελλάδα και πάρει μέρος σε πολλά φεστιβάλ του εξωτερικού, στην Ευρώπη, την Αμερική, την Αυστραλία, Μαρόκο, Ταϊβάν και Ισραήλ. Τον Οκτώβριο του 1999 το άλμπουμ “Oι Παναγιές του κόσμου” μπήκε στο Νο 11 του Top20 στο World Music Europe Charts. Το καλοκαίρι του 2000, το άλμπουμ “Τα τραγούδια της Μεσογείου” που κυκλοφορεί από τη ΛΥΡΑ, κυκλοφόρησε στην Αμερική από την αμερικάνικη εταιρία Sounds True με τίτλο “Savina Yannatou - Mediterranea”. Την έκδοση αυτή, ακολούθησαν εγκωμιαστικές κριτικές σε εφημερίδες της Αμερικής (όπως τη Philadelphia Inquirer), μια μίνι περιοδεία (Σεπτέμβριος, Οκτώβριος) σε δύο φεστιβάλ ethnic μουσικής της χώρας (Monterey World Music Festival και World Music Festival Chicago 2000) καθώς και ειδικά αφιερώματα στα πιο έγκυρα μουσικά sites στο Internet (όπως το Sonicnet.com) και ένα εκτεταμένο τηλεοπτικό αφιέρωμα στο CNN που μεταδόθηκε τον Νοέμβριο του ίδιου χρόνου. www.savinayannatou.com

Μαρία Βλαχάκη (Κοινωνιολογία και λαϊκό παραμύθι - Αφήγηση και Νοηματική Γλώσσα)
Γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα. Είναι κοινωνιολόγος με μεταπτυχιακές σπουδές στην παιδαγωγική επιστήμη και έχει παρακολουθήσει προγράμματα κατάρτισης ετήσιας διάρκειας στη διαπολιτισμική εκπαίδευση, την οργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων, τη συμβουλευτική ψυχολογία. Συνεργάστηκε με το Βιομηχανικό Μουσείο Λαυρίου σε εκπαιδευτικά προγράμματα τοπικής ιστορίας και από το 2009 είναι εκπαιδεύτρια ενηλίκων στο Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης Προσχολικής Αγωγής Κερατσινίου στην «κοινωνική ψυχολογία», στις «ανθρώπινες σχέσεις-επικοινωνία» και «πολιτιστική ταυτότητα», εντάσσοντας τη λαϊκή παράδοση και το παραμύθι στη διαπαιδαγώγηση. Έχει εργαστεί σε κοινωνικές υπηρεσίες Δήμων και σε χώρους κράτησης ενηλίκων και ανηλίκων αλλοδαπών με τη ΜΚΟ Ιατρική Παρέμβαση. Έχει συνεργαστεί με το Κέντρο Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και παραμυθιών σχεδιάζοντας και υλοποιώντας εκπαιδευτικά προγράμματα σε σχολεία, φεστιβάλ εκδηλώσεις. Συνεργάζεται με Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης ως εκπαιδεύτρια σε νηπιαγωγούς σε θέματα κοινωνικών στερεοτύπων και διαφορετικότητας στη σχολική και κοινωνική ζωή και στη λαϊκή παράδοση. Διδάχτηκε το σύστημα γραφής και ανάγνωσης τυφλών Braille στο «Φάρο Τυφλών Ελλάδος», ολοκλήρωσε την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και έχει αφηγηθεί παραμύθια στη νοηματική σε Φεστιβάλ και σε εκδηλώσεις κωφών. Σχεδιάζει και υλοποιεί εκπαιδευτικά προγράμματα διαπολιτισμικής και κοινωνικής αγωγής για ​ενήλικες και ​παιδιά.

Μαρία Βραχιονίδου (Ερμηνευτική προσέγγιση αφηγηματικού υλικού. Οι συμβολισμοί του αφηγηματικού λόγου) 
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Είναι γλωσσολόγος (απόφοιτη του ΑΠΘ), κοινωνική ανθρωπολόγος (διδάκτορας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων) και αφηγήτρια (απόφοιτη της Σχολής Αφηγηματικής Τέχνης του Κέντρου Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών). Από το 1999 εργάζεται στο Κέντρο Ερεύνης των Νεοελληνικών Διαλέκτων και Ιδιωμάτων της Ακαδημίας Αθηνών. Από το 2010 έχει αρχίσει να ασχολείται με την έρευνα και τη θεωρητική μελέτη της αφήγησης και παράλληλα έχει λάβει μέρος σε πολλές, ατομικές και ομαδικές, παραστάσεις αφήγησης, στην Ελλάδα και το εξωτερικό (π.χ. «Ιστορίες για αβγά», ατομική αφήγηση, Απρίλιος 2012, Μουσείο Ιστορίας Πανεπιστημίου Αθηνών/ «Λημνιάδες», ομαδική τρίγλωσση αφήγηση, Οκτώβριος 2011, Φεστιβάλ Raccontamiunastoria, Ρώμη –Ιταλία, «Η θάλασσα ταξιδεύει με τα παραμύθια και τα παραμύθια ταξιδεύουν στη θάλασσα», ατομική αφήγηση και εισήγηση, 9η Γιορτή Παραμυθιών, Κέα, Ιούλ. 2011 κ.ά.). Επίσης είναι επιστημονική σύμβουλος του Κέντρου Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών. Facebook

Εύη Γεροκώστα (Αφήγηση και λογοτεχνία)
Γεννήθηκε το 1977 στην Αθήνα. Σπούδασε Γαλλική Γλώσσα και Φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και λογοτεχνική μετάφραση στο Κέντρο Λογοτεχνικής Μετάφρασης του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών. Εργάστηκε σε οργανώσεις προστασίας του περιβάλλοντος (Αρχέλων-Σύλλογος για την Προστασία της Θαλάσσιας Χελώνας, Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία), στο ΕΚΕΜΕΛ-Ευρωπαϊκό Κέντρο Μετάφρασης Λογοτεχνίας και Επιστημών του Ανθρώπου, από το 2004 έως το 2014 ήταν υπεύθυνη του τμήματος εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ), ενώ από το 2014 συνεργάζεται με το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού. Έχει μεταφράσει περισσότερα από 40 βιβλία για παιδιά και ενήλικες. Έχουν εκδοθεί πέντε εικονογραφημένα βιβλία της για μικρούς και μεγάλους: «Πώς γεννήθηκαν τα όνειρα», εκδ. Μεταίχμιο 2010, «Αστέρια στον πάτο της λίμνης», εκδ. Μεταίχμιο 2011-βραβείο Πηνελόπη Μαξίμου του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, «Ο βάτραχος και το φιλί», εκδ. Μεταίχμιο, 2013, «Μια μέρα που έγινε νύχτα», εκδ. Χριστάκης 2013 και «Μια καρδιά στα δεξιά», εκδ. Παρρησία 2014. Το 2002 μια κόκκινη κλωστή την έφερε στο δρόμο της αφήγησης. Αφηγείται επαγγελματικά σε μικρούς και μεγάλους από το 2003 και παραστάσεις της φιλοξενούνται σε σχολεία, βιβλιοθήκες, βιβλιοπωλεία, μουσικές σκηνές, θέατρα, φεστιβάλ κ.α., στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Το ρεπερτόριό της περιλαμβάνει ιστορίες προφορικής παράδοσης από τις τέσσερις γωνιές του κόσμου που άκουσε, διάβασε, ή μετέφρασε, κυρίως όμως ιστορίες που τη «διάλεξαν». Έχει πειραματιστεί συνδυάζοντας την αφήγηση με άλλες τέχνες: μουσική, ζωγραφική, χορός, θέατρο.Τα τελευταία χρόνια έχει αφοσιωθεί στην αφήγηση παραμυθογραμμένων ιστοριών της λογοτεχνίας. Άλλες απευθύνονται σε μικρούς, άλλες σε ενήλικες. Μια άλλη προσέγγιση της λογοτεχνίας, ιστορίες που σαγηνεύουν όσους τις ακούν, κυρίως όμως εκείνη.www.evigerokosta.gr

Γιώργος Ευγενικός (Μνημονική - Αφηγηματική Τέχνη)
Γεννήθηκε στον Πειραιά. Σπούδασε στην Ανωτέρα Δραματική σχολή του Θεάτρου Τέχνης - Καρόλου Κουν. Είναι αφηγητής, επιμελείται παραστάσεις αφήγησης, σχεδιάζει και υλοποιεί σε όλη την Ελλάδα, εκπαιδευτικά προγράμματα για ενήλικες και παιδιά, με θεματικούς άξονες το παραμύθι και την αφηγηματική τέχνη. Είναι δάσκαλος και διευθυντής της “Σχολής Αφηγηματικής Τέχνης” στην Αθήνα. Αφηγείται ιστορίες από τη λαϊκή προφορική παράδοση, τη μυθολογία, ιστορίες βιωματικές και μαρτυρίες από τη σύγχρονη εποχή. Με τις ιστορίες του έχει ταξιδέψει στην Ελλάδα, και το εξωτερικό. Έχει αφηγηθεί σε Φεστιβάλ, Μουσεία, Βιβλιοθήκες, Λέσχες αφήγησης, Σχολεία, Ιδρύματα, στο Ραδιόφωνο την Τηλεόραση κ.αλ. Από το 1988 έως σήμερα έχει παίξει ως ηθοποιός, σε πλήθος θεατρικών παραστάσεων σε θέατρα όλης της Ελλάδας και του Εξωτερικού. Το 1997 τιμήθηκε με το βραβείο ερμηνείας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Το 2000 εντάχτηκε στο εκπαιδευτικό δυναμικό του ΚΕΘΕΑ ως επιμορφωτής θεάτρου της θεραπευτικής κοινότητας “Νόστος” λαμβάνοντας παράλληλα εκπαιδευτική κατάρτιση για την εκπαίδευση ειδικών ομάδων. Εμπνευστής της «Γιορτής Παραμυθιών» η οποία γεννήθηκε ως ιδέα το 2002 και συνέβαλε τα επόμενα χρόνια στην αναβίωση της αφήγησης ανοίγοντας νέες προοπτικές στην αφηγηματική τέχνη στην Ελλάδα. Το 2005 πήρε την πρωτοβουλία να φέρει σε επαφή ανθρώπους των τεχνών και των γραμμάτων από όλο τον κόσμο, με στόχο την συσπείρωση των δυνάμεων υπό την σκέπη ενός φορέα ο οποίος θα συμβάλλει στη διάσωση και διάδοση της παράδοσης, των ελληνικών μύθων, των θρύλων και των παραμυθιών. Αποτέλεσμα αυτής της πρωτοβουλίας ήταν η ίδρυση του «Κέντρου Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών» στο οποίο είναι καλλιτεχνικός υπεύθυνος. Διετέλεσε μέλος του Steering Group του ευρωπαϊκού οργανισμού Federation of European Storytelling (FEST) Blogspot Facebook Twitter

Ανθή Θάνου (Τέχνη του Λόγου - Αφηγηματική Τέχνη)
Γεννήθηκε στη Λαμία. Σπούδασε Νηπιαγωγός στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Το 1999 συμμετέχει στην ομάδα Τρισεύγενοι και μπαίνει στο μαγικό κόσμο των παραμυθιών και της αφήγησης. Από το 2002 αφηγείται επαγγελματικά σε συνεργασία με τον Παναγιώτη Κούλελη, αυτοδίδακτο μουσικό, που τη συντροφεύει στη ζωή και στα παραμύθια. Συνεργάστηκαν και αφηγήθηκαν παραμύθια σε Μουσεία (από το 2009 συνεργάζονται με το Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας Θράκης καθώς επίσης και με το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, φτιάχνοντας προγράμματα αφήγησης για παιδιά και ενήλικες με αφορμή εκθέματα από τις μόνιμες και περιοδικές εκθέσεις τους), σε Θέατρα, Μουσικές σκηνές, Πολιτιστικά Κέντρα, Φυλακές, Βιβλιοθήκες (συνεργάστηκαν σε προγράμματα φιλαναγνωσίας βιβλιοθηκών), σε Φεστιβάλ στην Ελλάδα (Γιορτή παραμυθιών στη Κέα,φεστιβάλ Καλλιπεύκης) και στο εξωτερικό (στο φεστιβάλ της Uzege στη Γαλλία και στο Όσλο). Συμμετείχαν σε πανεπιστημιακά συνέδρια με αφηγήσεις και σεμινάρια στην Ελλάδα και στη Κύπρο. Η Ανθή και ο Παναγιώτης ταξιδεύουν, αφηγούνται, συλλέγουν παραμύθια. Διοργανώνουν βιωματικά εργαστήρια για την τέχνη της αφήγησης προσπαθώντας να επι-κοινωνήσουν την τέχνη τους και να μοιραστούν ιστορίες με άλλους. Η Ανθή είναι μέλος του Πανελλήνιου Όμιλου Φίλων Αφήγησης και του Κέντρου Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών με το οποίο συνεργάζεται ως αφηγήτρια και ως δασκάλα στη "Σχολή Αφηγηματικής Τέχνης" ). Έχουν κυκλοφορήσει τα βιβλία CD: «Ούτε ’γω ήμουνα εκεί ούτε σεις να το πιστέψετε» (2007), «Το δαφνοκούκουτσο και άλλα θρακιώτικα παραδοσιακά παραμύθια» (2013) Facebook

Στέλλα Κασσιμάτη (Τέχνη του Λόγου - Αφηγηματική Τέχνη)
Η Στέλλα Κασσιμάτη γεννήθηκε στην Ελλάδα και ζει στην Αγγλία, είναι δίγλωσση αφηγήτρια ιστοριών, βραβευμένη παραμυθού, με ειδίκευση στα παραδοσιακά παραμύθια, τους ελληνικούς μύθους και τα εργαστήρια αφήγησης.
H Οικογένεια της Στέλλας είναι από την Κρήτη όμως το πάθος της για την αφήγηση την οδήγησε στην Αγγλία το 2002 για να εκπαιδευτεί ως επαγγελματίας αφηγήτρια στο "International School of Storytelling at Emerson College" Εργάζεται ως αφηγήτρια σε όλο τον κόσμο και αφηγείται στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα. Έχει συμμετάσχει στα Διεθνή Φεστιβάλ Αφήγησης: Εδιμβούργου, Όρκνεϊ, Ρώμης, Αθήνας και Κέας. Έχει εμφανιστεί στην Ολλανδία και το Βέλγιο. Οι σπουδές της περιλαμβάνουν πτυχίο Κοινωνιολογίας και πτυχίο τουριστικής διαχείρισης.
Η Στέλλα είναι ιδρυτικό μέλος και πρόεδρος του Συλλόγου «Φίλοι του Αμαρίου» ο οποίος εχει ως κύριο σκοπό του να συμβάλει στην αναζωογόνηση της περιοχής του Αμαρίου, μέσω της Τέχνης της αφήγησης παραμυθιού καθώς και με την υποστήριξη άλλων τοπικών πολιτιστικών πρωτοβουλιών και την ίδρυση του Διεθνούς Κέντρου Παραμυθιού του Αμαρίου
Το 2014 εντάχθηκε στην βασική ομάδα δασκάλων του "International School of Storytelling at Emerson College" της Αγγλίας διδάσκοντας την τέχνη της αφήγησης.

Μάιρα Μηλολιδάκη (Αγωγή του λόγου)
Αριστούχος απόφοιτος του Ωδείου Αθηνών στο κλασικό τραγούδι. Απόφοιτος της θεατρικής Σχολής Εμπρός-Εργαστήρι. Με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο Μιλάνο με την M. L. Cioni και στη Ρώμη με την Renata Scotto, ως μέλος του Στούντιο Όπερας της Ακαδημίας της Αγίας Καικιλίας, από το οποίο αποφοίτησε το 2008. Έχει βραβευτεί στους διεθνείς διαγωνισμούς για νέες λυρικές φωνές Enrico Caruso 2003 και Francesco Maria Martini 2003.
Έχει συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο, το πρόγραμμα για νέους σολίστ Aegean Opera, την Όπερα Δωματίου Αθηνών, την Εθνική Λυρική Σκηνή, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, την Ακαδημία της Αγίας Καικιλίας, τον Μουσικό Φλωρεντινό Μάιο, το Δημοτικό Θέατρο Πάτρας, σε ρόλους όπως Sängerin (Μπρεχτ, Ο Βίος του Γαλιλαίου), Schleppenträgerin (Strauss, Ηλέκτρα), Serpina (Pergolesi, La Serva Padrona), Lucia (Donizetti, Lucia di Lammermoor), Magda (Puccini, La Rondine), Γυναίκα στην Ανθρώπινη Φωνή του Poulenc, Rosina (Rossini, Ο Κουρέας της Σεβίλλης), Violetta (Verdi, La Traviata), Βασίλισσα της Νύχτας (Mozart, Ο Μαγικός Αυλός), σε σκηνοθεσίες των Στ. Ντουφεξή, M. Hampe, R. Scotto, C. Scarton, A. Bernard, κ.α. Έχει συνεργαστεί με το Ίδρυμα Β. και Μ. Θεοχαράκη, το Πειραματικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος (Κλυταιμνήστρα (Αισχύλου Ευμενίδες), το Διεθνές Φεστιβάλ Αίγινας, το Αναγεννησιακό Φεστιβάλ του Ρεθύμνου, κ.ά., ενώ έχει συμπράξει με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (στα πλαίσια του κύκλου Αφιέρωμα στο Ελληνικό Τραγούδι), την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, την Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου, την Ορχήστρα των Χρωμάτων, την Καμεράτα-Ορχήστρα Φίλων της Μουσικής, την Συμφωνική Tito Schipa, την Ορχήστρα I Pomeriggi Musicali, την Academica Athens Orchestra, την Ένωση Ελλήνων Μουσουργών και το Ε.Σ.Σ.Μ., το κουιντέτο Melos Brass, τον οργανίστα J. Geffert (2006, ανοιξιάτικος κύκλος εκκλησιαστικού οργάνου), το Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο, το μπαρόκ σύνολο Sinfonia, τον κόντρα τενόρο Michael Chance (Γερμανική Εκκλησία, Απρίλιος 2015), σε ρεσιτάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ανάμεσά τους στο Teatro dal Verme του Μιλάνου και το Carnegie Hall της Νέας Υόρκης (Γκαλά όπερας, Νοέμβριος 2007). Ως μέλος της ομάδας μουσικού θεάτρου ΡΑΦΗ από την ίδρυσή της το 2012 έχει συμμετάσχει σε παραγωγές της, όπως Les Fables του La Fontaine σε σκηνοθεσία της Μάρως Μαρμαρινού (Οικία Κατακουζηνού) και Cendrillon της Pauline Viardot σε σκηνοθεσία του Θέμελη Γλυνάτση (Skrow Theater).
Ιδιαίτερη θέση στο ρεπερτόριό της έχει η σύγχρονη μουσική παραγωγή (π.χ. L. Berio, Sequenza III για σόλο φωνή, ο ρόλος της Gepopo από την όπερα Le Grand Macabre του G. Ligeti, W. Lutoslawski, Chantefleurs et Chantefables, J. Tavener, Έξι τραγούδια σε ποίηση της Αχμάτοβα για υψίφωνο και βιολοντσέλο σε συνεργασία με την ΡΑΦΗ, κ.ά.) καθώς και τα έργα σύγχρονων Ελλήνων συνθετών πολλά από τα οποία έχει παρουσιάσει σε πρώτη εκτέλεση. Έχει συμμετάσχει σε δύο διακεκριμένες ταινίες μεγάλου μήκους του Ν. Κορνήλιου (11 Συναντήσεις με τον πατέρα μου και Μητριαρχία).
Μαζί με τον πιανίστα Τίτο Γουβέλη επιμελήθηκε τον κύκλο συναυλιών Ένα Μουσείο από Μουσική που πραγματοποιήθηκε με χορηγία του Ιδρύματος Ωνάση στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης (2009-2011) και διοργανώνει το φεστιβάλ κλασικής μουσικής Μουσικοί Συντονισμοί στη σκηνή Beton7 στον Κεραμεικό. Διδάσκει κλασικό τραγούδι στο Ωδείο Μάντζαρος ενώ εργάζεται τακτικά ως vocal coach σε θεατρικές παραγωγές. Είναι διδάκτωρ της γαλλικής γλώσσας (Πανεπιστήμιο Σορβόννης).


Μαρία Νικολαΐδου (Η χρήση του λόγου σε διαφορετικά επικοινωνιακά πλαίσια)
Γεννήθηκε στην Αθήνα και είναι δημοσιογράφος.  Παράλληλα με τις σπουδές της  συνεργάζεται με εφημερίδες και περιοδικά ποικίλης ύλης, αλλά και ειδικού τύπου όπως:  Γεωτρόπιο, BHmagazino,Βιόραμα, PrimeKioskT&PTaxiFishTrack, Εργασιακός Τύπος, Post κ.α.
 Αυτό που τελικά την απορροφά σχεδόν ολοκληρωτικά είναι η αγάπη της για την εξέλιξη της τεχνολογίας στη διάδοση της πληροφορίας.
 Έτσι, τo 2000 ξεκινά το ταξίδι της στα ηλεκτρονικά μέσα, δουλεύοντας για την Fremantle Media, εταιρία τηλεοπτικών παραγωγών που συνεργάζεται με το MEGA, ως βοηθός παραγωγής.  Το 2004 την βρίσκει να εργάζεται στον ξενόγλωσσο αδερφάκι του Αθήνα 984, τον AIR fm 104.4, κάνοντας παραγωγή για το αγγλικό ενημερωτικό πρόγραμμα  του σταθμού. Παράλληλα, εργάζεται σε  δισκογραφική εταιρία, αλλά και ως freelancer, για την προώθηση καλλιτεχνών ως PR Manager για τον τύπο. Το 2007 «μετακομίζει» στον ΣΚΑΪ  (όπου  εργάζεται έως και σήμερα)  εγκαινιάζοντας το  πρωτοπόρο σε τεχνολογία και υπηρεσίες site του σταθμού κάνοντας παραγωγή, επιμέλεια και προώθηση του οπτικοακουστικού υλικού (video-audio on demand) στα social media. Είναι λάτρης της  φωτογραφίας, του δημιουργικού video editing των παραμυθιών  και είναι ιδρυτικό  μέλος του Κέντρου Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών και μέλος του ΔΣ.

Βαλεντίνα Παπαδημητράκη  (Τεχνικές ανάγνωσης και κατανόησης κειμένου - σκηνική παρουσία)
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Κατάγεται από την Κύπρο, όπου έζησε τα παιδικά της χρόνια. Είναι ηθοποιός, σκηνοθέτις και δημιουργός του «Θεάτρου του παπουτσιού πάνω στο δέντρο».  Αποφοίτησε από την Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης ΒΕΑΚΗ το 1994. Στη συνέχεια, ως μέλος του Θεάτρου Δρόμου HELIX, εκπαιδεύτηκε στα ακροβατικά, τα ξυλοπόδαρα και τις τεχνικές θεάτρου δρόμου. Παρακολούθησε σεμινάρια του Θεάτρου ODIN με τους ηθοποιούς T. Weithal και R. Carreri, μαθήματα παραδοσιακού χορού στο Ελληνικό Κέντρο Λαογραφικών Μελετών (ΕΛ.ΚΕ.ΛΑ.Μ.) και χοροθεάτρου με τον Α. Κουτρουμπή (ομάδα ΠΛΕΥΣΙΣ). Πρόσφατα ολοκλήρωσε τον διετή κύκλο σπουδών εκπαιδευτικού δράματος στο Εργαστήρι του Θεάτρου Πόρτα-Ξένια Καλογεροπούλου. Ως ηθοποιός εργάστηκε στο θέατρο, τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Ως σκηνοθέτρια έχει συνεργαστεί με ερασιτεχνικές ομάδες, με την παιδική σκηνή της Ε.Θ.Α.Λ. (Λεμεσός-Κύπρος) και με το Εθνικό Θέατρο. Έχει επιμεληθεί σειρές ραδιοφωνικών εκπομπών για μικρούς και μεγάλους στον Μελωδία FM και στο Δεύτερο Πρόγραμμα του ertopen.com. Σε συνεργασία με τη Μαρία Παπαλέξη παρουσιάζει την εκπομπή για παιδιά «Πορτοκαλί αερόστατο» στο ραδιοφωνικό σταθμό 105,5 Στο Κόκκινο και στο διαδικτυακό ραδιόφωνο portokaliradio.gr. Το 2001 ίδρυσε το «Θέατρο του παπουτσιού πάνω στο δέντρο» και μέχρι σήμερα ανεβάζει παραστάσεις για παιδιά που περιοδεύουν σε σχολεία, δήμους και φεστιβάλ σε όλη την Ελλάδα και την Κύπρο καθώς και σε ευρωπαϊκές πόλεις. Με το «Θέατρο του παπουτσιού» άντλησε υλικό από την ελληνική λαϊκή παράδοση, δημιουργώντας ένα ιδιαίτερο στίγμα ως προς την αισθητική, τη χρήση του λόγου, της ζωντανής μουσικής και της διάδρασης με τα παιδιά. Ορισμένα από τα πρωτότυπα έργα που ανέβασε με το «Θέατρο του παπουτσιού» κυκλοφόρησαν σε βιβλία-cd από τις εκδόσεις Κέδρος: Η Κανέλα και το Δυοσμαράκι, Στα μονοπάτια των τραγουδιών, Ένα μπαλόνι μυστικά και Μαλαματένιος αργαλειός και φιλντισένιο χτένι. www.theatropapoutsi.gr . Διδάσκει θεατρική αγωγή σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία. Σε συνεργασία με τη Μαρία-Όλγα Αθηναίου σχεδιάζει θεατρικά εργαστήρια και εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά και εφήβους.



Παναγιώτης Παπαϊωάννου (Η αφήγηση ως θεραπευτικό μέσο - Άτομα με ειδικές ανάγκες)
Δάσκαλος Ειδικής Αγωγής, με μετεκπαιδεύσει στην Ειδική Αγωγή. Εργάστηκε σε σχολεία του Νομού Ημαθίας και για πολλά έτη στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Βέροιας, όπου διετέλεσε (για 15 χρόνια) διευθυντής,
με πλήθος δραστηριοτήτων όπου προσπάθησε να αναδείξει τα προβλήματα των ΑμΕΑ και να συνδέσει το σχολείο με την κοινωνία. Ασχολείται με τη φωτογραφία, τη λαογραφία, τα παραμύθια, τη φύση (ιδιαίτερα του Κάτω Ολύμπου) και τις κατασκευές. Είναι μέλος του Δ.Σ. του Κέντρου Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών. Για πολλά - πολλά χρόνια μέλος του Δ.Σ. του Μορφωτικού Εκπολιτιστικού Συλλόγου Απανταχού Καλλιπευκιωτών «Η ΠΑΤΩΜΕΝΗ» και βασικός συνεργάτης της εφημερίδας «Η ΩΡΑΙΑ ΚΑΛΛΙΠΕΥΚΗ», όπου αρθρογραφεί από το 1981 και βασικός συνεργάτης του Φεστιβάλ Αφήγησης Ολύμπου. Ζει στη Βέροια και στην Καλλιπεύκη (περισσότερο τους θερινούς μήνες) όπου φιλοδοξεί να δημιουργήσει προσωπική λαογραφική συλλογή και να αναδείξει σε ενιαίο χώρο τη χλωρίδα του Κάτω Ολύμπου. Πιστεύει δε πως: «Όλοι και όλα σ’ αυτόν τον κόσμο κάτι κάνουν και κάποια αξία έχουν, ακόμη κι ένα σταματημένο ρολόι, δείχνει δυο φορές το εικοσιτετράωρο τη σωστή ώρα».

Τσιάκκα Σκεύη (Η αφηγηματικότητα στον Όμηρο)
Η Τσιάκκα Σκεύη είναι φιλόλογος. Γεννήθηκε στην Κύπρο αλλά έζησε κυρίως στη Θεσσαλονίκη. Εκεί σπούδασε Φιλολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, εργάστηκε σε σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης και υπήρξε ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Πρόταση».( http://protases.wordpress.com/ ). Θεωρεί το παραμύθι σημαντικό διδακτικό εργαλείο, γι’ αυτό κάνει χρήση του παραμυθιού και της αφήγησης στη διδασκαλία και στα εξωδιδακτικά προγράμματα, κυρίως για να μεταφέρει τις αφηρημένες διδασκόμενες έννοιες στην απτότητα. Επίσης κάνει χρήση θεραπευτικών ιστοριών για κάθε πρόβλημα που της εμπιστεύονται τα παιδιά γιατί πιστεύει πως η αφήγηση της κατάλληλης ιστορίας είναι πολύτιμος σύμμαχος της Παιδαγωγικής. Στα πλαίσια των παρουσιάσεων της ομάδας «Πρόταση» έκανε σχετικές εισηγήσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα. Το 2010 επέστρεψε στην Κύπρο όπου διδάσκει σε σχολεία της Μέσης Εκπαίδευσης και παράλληλα παρακολουθεί μαθήματα θεατρικής παιδείας. Είναι μέλος του Κέντρου Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών από την αρχή της ίδρυσής του . Το ενδιαφέρον της εστιάζεται στο λαϊκό παραμύθι. Ασχολείται με την αφήγηση και την μελέτη του, καθώς και με τη συγγραφή ιστοριών με χρήση μοτίβων του λαϊκού παραμυθιού. Αφηγείται παραμύθια από την λαϊκή προφορική παράδοση, θρύλους και μύθους σε παιδιά και ενήλικες. Συνεργάζεται με το Κανάλι 6 της Λεμεσού και την εκπομπή « Τρένο φάντασμα» για αφήγηση κατάλληλων παραμυθιών σε μουσικά αφιερώματα. Από το 1988 μελετά το κυπριακό παραμύθι και έχει συλλέξει κυπριακά παραμύθια αφηγημένα από κύπριους παραμυθάδες.

Γιάννα Φιλιπποπούλου  (Ρυθμός, κίνηση, έκφραση)
Σπούδασε χορό στην Ακαδημία μουσικής και εικαστικών τεχνών στη Βιέννη με την R. Chladek. Έχει χορέψει με τις ομάδες "ARC" "Σύγχρονου χορού" (Χ. Μανταφούνη), "Ροές" (Σ. Σπυράτου), "Πέλματα" (Μ. Καρέττα). Είχε μακρά συνεργασία με τη Ζουζού Νικολούδη στα "Χορικά" (1994-2004), σαν χορεύτρια, συν-χορογράφος και δασκάλα του ρεπερτορίου. Έχει επιμεληθεί την κίνηση σε θεατρικά έργα και έχει διδάξει στη δραματική σχολή του Θεάτρου Τέχνης. Έχει διδάξει επί χρόνια στην Κρατική Σχολή Χορού, στον διετή κύκλο Μουσικοκινητικής Αγωγής C. Orff, στην Δημοτική Σχολή Χορού Καλαμάτας και από το 2008 στην Σχολή Αφηγηματικής Τέχνης του Κέντρου Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών. Το 2004 συμμετείχε ως βοηθός χορογράφου στις τελετές έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, με τον Δημήτρη Παπαϊωάννου. Διδάσκει κάθε καλοκαίρι στο διεθνές σεμινάριο χορού R. Chladek, και έχει αναβιώσει και παρουσιάσει χορογραφίες του ρεπερτορίου της.

Kristin Groven Holmboe (Αγωγή λόγου - ορθοφωνία )
H Kristin Groven Holmboe είναι Νορβηγίδα σοπράνο και μαέστρος. Εκπαιδεύτηκε ως τραγουδίστρια και φωνητική παιδαγωγός από Østlandets Musikkonservatorium το 1987. Έχει ολοκληρώσει την διεθνή χορωδιακή εκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο της Uppsala. Σπούδασε επίσης διεύθυνση ορχήστρας με τον Jonathan Brett. Έκανε το ντεμπούτο της στο τραγούδι με μια συναυλία στο Πανεπιστήμιο Aula στο Όσλο το Σεπτέμβριο του 1989. Σκηνοθετεί και διευθύνει χορωδίες σε όλο τον κόσμο από τον Δεκέμβριο του 1982 έως και σήμερα και δίνει προσωπικές σόλο παραστάσεις. Παραδίδει ιδιαίτερα μαθήματα τραγουδιού και είναι καθηγήτρια στο τραγούδι στο Πανεπιστήμιο του Όσλο. Έχει διευθύνει πολύ σημαντικά έργα για χορωδίες και ορχήστρες, μεταξύ άλλων έργα του Μότσαρτ και του Haydn. Είναι μέλος του Διοικητικού συμβούλιο του International Rumi Festival στο Όσλο από το 2007.

Amir Mirzai (Πέρσικη προφορική παράδοση-Αφηγηματική Τέχνη )
Ο Amir Mirzai γεννήθηκε στο Ιράν. Μεγάλωσε με την πλούσια περσική αφηγηματική παράδοση και έχει συλλέξει για μεγάλο χρονικό διάστημα ιστορίες από την Ανατολή. Από το 1999 αφηγείται και μεταφράζει συνεχώς αυτές τις ιστορίες στα νορβηγικά. Στην Νορβηγία όπου ζει και εργάζεται ως επαγγελματίας αφηγητής προκάλεσε αίσθηση με τις ιστορίες του από την περιπετειώδη παιδική ηλικία του στο Ιράν, από μια ζωή του πολέμου και της προσφυγιάς. Έχει συμμετάσχει ως αφηγητής σε Φεστιβάλ της Ευρώπης και της Ασίας. Αφηγείται ιστορίες για μικρούς και μεγάλους και διδάσκει την αφηγηματική τέχνη σε εργαστήρια στην Νορβηγία και σε άλλες χώρες της Δύσης και της Ανατολής. Είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του International Rumi Festival στο Όσλο και ένας από τους πρωτεργάτες της οργάνωσης του ετήσιου Διεθνούς Φεστιβάλ Αφήγησης στο Όσλο το 2004. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος και έχει τακτική εβδομαδιαία αρθρογραφία. Έχει μεταφράσει και εκδώσει ένα ευρύ φάσμα περσικής λογοτεχνίας στα νορβηγικά.

Peter Chane (Ινδική προφορική παράδοση-Αφηγηματική Τέχνη )